
Afdrag af lånet
Herunder finder du alle spørgsmål og svar om afdrag af dit re:member lån
Spørgsmål og svar
Du kan maks. have 15 års løbetid afhængig af lånestørrelsen. Se sammenhæng mellem lånestørrelser og løbetid her.
Nej, det er ikke muligt at forlænge løbetiden på dit lån ud over de 15 år.
Nej. Den 1. er månedlig forfaldsdato.
Beløbet du skal betale afhænger af, hvor meget du låner, hvilken løbetid du vælger samt renten på dit lån. Du finder dette i prislisten, eller du kan benytte vores låneberegner for at se terminen.
Renten er variabel og beregnes af det til enhver tid udestående lånebeløb. Renten beregnes dagligt og tilskrives månedligt bagud fra og med udbetalingsdatoen. Nominel rente, årlige omkostninger i procent samt øvrige omkostninger er angivet i de ”Standardiserede europæiske forbrugerkreditoplysninger”.
Priseksempel
Ved et samlet kreditbeløb på 40.000 kr. over 5 år med variabel debitorrente 7,18 % – 21,88 %, er den månedlige ydelse 797 kr. – 1.067 kr. De samlede omkostninger udgør 7.822 kr. – 23.995 kr. ÅOP udgør 7,51 % – 22,31 %. Det samlede tilbagebetalte beløb udgør 47.822 kr. – 63.995 kr. I beregningen sker tilbagebetalingen via Betalingsservice. Der er 14 dages fortrydelsesret på lånet.
*) Lånetype d) er baseret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens bekendtgørelse om information til forbrugere om priser på låne- og kredittilbud og valutakurser (nr. 1203 af 28. september 2010). I beregningen optages lånet dagen efter en rentetilskrivningsdato, alle måneder er lige lange og lånet tilbagebetales ultimo hver måned. Der er 14 dages fortrydelsesret på lånet.
Ja, det kan du, og det koster ikke ekstra. Ved at betale hurtigere tilbage vil dine totale låneomkostninger ligeledes reduceres. Tag venligst kontakt til os for at få oplyst den korrekte saldo.
Du kan til enhver tid indbetale ekstra på dit lån. Du benytter det samme gironummer, som du betaler det månedlige afdrag til.
Du finder gironummeret på din faktura eller Betalingsservice oversigt. Foretager du ekstra indbetalinger, vil dette ikke afkorte lånets samlede løbetid, men dit månedlige afdrag vil derimod mindskes. Du kan kontakte os for at få oplyst din aktuelle saldo.
Hvis du får problemer med at tilbagebetale lånet, skal du kontakte os hurtigst muligt på telefon 33 42 37 32. Vi sidder klar til at hjælpe dig alle hverdage kl. 9.00 – 18.00 samt lørdag kl. 10.00 – 14.00.
Jo hurtigere du kontakter os, jo bedre mulighed giver det os for at finde den løsning, der passer din økonomi bedst.
Ved for sen betaling tillægges morarenter i overensstemmelse med rentelovens bestemmelser. Morarenten kan dog ikke være lavere end den aftalte løbende kreditrente.
Långiver kan uden varsel kræve hele lånet indfriet før forfaldstid, hvis:
- Låntager misligholder betalingsforpligtelsen og stadig ikke har betalt ti dage efter, at Långiver har sendt Låntager et rykkerbrev
- der indtræder konkurs eller gældssanering, eller indledes anden form for insolvensbehandling af Låntager
- Låntager udsættes for personlig retsforfølgning i form af udlæg eller arrest
- Låntager dør, uden at der inden rimelig tid foreligger eller bliver meddelt betryggende sikkerhed for opfyldelse
- det ud fra Låntagers handlinger og betalingsevne er klart, at kreditten vil blive væsentlig misligholdt, og Låntager ikke stiller betryggende sikkerhed for lånet eller rettidig betaling
- Låntager ikke på Långivers anmodning oplyser Långiver om økonomiske forhold, herunder indleverer selvangivelse, årsopgørelse og lønsedler
- Låntager ikke indsender de ID-oplysninger, Långiver beder om
- Långiver flytter til udlandet og ikke inden fraflytningen træffer aftale med Långiver om lånets videre forløb
- Långiver har afgivet urigtige eller vildledende oplysninger i forbindelse med ansøgning om lånet
Efter skriftligt varsel om misligholdelse af denne aftale, og når betalingsfristen på 10 dage er udløbet, kan Långiver sende lånefordringen til inkasso. Långiver kan kræve, at Låntager betaler rimelige og relevante omkostninger samt gebyrer ved inddrivelsen af gælden.
En faktura er det samme som en regning. En faktura bliver udstedt af et firma, når der er afsluttet en handel, hvor man har solgt et produkt eller en serviceydelse. Fakturaen kan være digital og sendt som e-mail, eller den kan blive printet som en papirfaktura. Den fungerer som en dokumentation på, at der er foregået en transaktion – både for køber og sælger.
Hvilke krav er der til en faktura?
Fakturaen fungerer som nævnt som dokumentation for, at der er foregået en handel mellem køber og sælger, men den er også dokumentation over for SKAT og øvrige myndigheder. Så ud over, at både køber og sælger skal have fakturaen, skal den også opfylde nogle krav.
Enhver faktura fra et firma skal fx have et fortløbende fakturanummer, så den altid kan findes senere. Derudover skal der være dato på fakturaen, køberens navn og adresse, virksomhedens CVR-nummer, specifikation af det solgte samt ikke mindst momsbeløbet.
Hvordan betaler man en faktura?
Sælgerens betalingsoplysninger skal også stå på fakturaen. Hvis ikke varerne allerede er blevet betalt på stedet ved overleveringen, skal der blandt andet fremgå bankoplysninger, eventuelt et indbetalingskortnummer, betalingsbetingelser og -frister mv.
Typisk skal du betale fakturaen via din netbank som enten en bankoverførsel eller via et indbetalingskortnummer. Nogle sælgere kan også give dig mulighed for at betale fakturaen via betalingstjenester som MobilePay eller PayPal.
Hvad er en kreditnota?
En virksomheds fakturaer er et 'lukket kredsløb' med forløbende numre, og det skal stemme nøje overens med virksomhedens bank- og økonomisystemer. Skal du have penge tilbage fra en virksomhed, skal du derfor modtage en såkaldt kreditnota fra virksomheden, der opvejer eller udligner den tidligere udstedte faktura. Så er der styr på pengestrømmen og orden i sagerne.
Kan du betale med faktura hos re:member?
Hvis du har et forbrugslån hos re:member, kan du ikke betale via faktura, da det er obligatorisk at bruge Betalingsservice til de løbende afdrag. Du får derfor ikke en faktura hver gang, men får automatisk trukket afdragene fra din konto, uden at du skal gøre yderligere.
Her får du et overblik over de planlagte datoer for, hvornår din konto gøres op.
På listen herunder finder du både betalings- og opgørelsesdato for dit re:member forbrugslån.
Opgørelsesdatoer - forbrugslån 2024 |
|
Forfaldsdato | Opgørelsesdato |
01-02-2024 | 17-01-2024 |
01-03-2024 | 15-02-2024 |
01-04-2024 | 15-03-2024 |
01-05-2024 | 16-04-2024 |
01-06-2024 | 17-05-2024 |
01-07-2024 | 14-06-2024 |
01-08-2024 | 17-07-2024 |
01-09-2024 | 16-08-2024 |
01-10-2024 | 16-09-2024 |
01-11-2024 | 17-10-2024 |
01-12-2024 | 15-11-2024 |
01-01-2025 | 16-12-2024 |
re:member er et registreret brand af Entercard Group AB, Sverige.
Entercard Danmark
Postboks 89
2770 Kastrup
Entercard Danmark filial af Entercard Group AB, Sverige (CVR-nr 38722557)