
Faktura
Her finder du information om blandt andet faktura, betalingsservice og tilbagebetalingsbeløb.
Spørgsmål og svar
Du kan betale forbruget på dit re:member Mastercard enten via faktura i e-Boks eller Betalingsservice.
Via faktura
Ved betaling via faktura, vil der blive sendt en faktura til din e-Boks. På denne faktura fremgår det gironummer, som skal benyttes til din indbetaling.
Dit gironummer, står på side 1 på din faktura. Du kan altid benytte dette gironummer, såfremt du ønsker at foretage ekstra indbetalinger på dit kort.
Du skal være opmærksom på, at der ved indbetaling via gironummer, går 2-3 hverdage fra du har indbetalt til beløbet er registeret på dit re:member Mastercard.
Via Betalingsservice
Hvis du tilmelder dig Betalingsservice, har du mulighed for at vælge minimumsbeløbet på 2,5% (dog min. 100 kr.), 10%, 25%, 50% eller 100%. som vil blive trukket ved betaling. Du har mulighed for at ændre dit afdrag eller betale et fast beløb hver måned. Såfremt du ønsker dit månedlige afdrag ændret, kan du skrive til os via re:member netbank eller ringe til os 33 42 37 20, så hjælper vi dig.
Ønsker du at foretage en ekstra indbetaling på dit re:member Mastercard, kan du gøre dette ved at benytte dit gironummer, som du finder i re:member netbank eller vores App remember.
Du modtager kun en faktura, hvis der har været bevægelser på din konto.
Du modtager en faktura en gang om måneden, hvis du har udnyttet kreditten. Fakturaen indeholder alle overførelser, som du har foretaget i løbet af faktura måneden, hvor kreditten har været anvendt.
Din faktura bliver opgjort 1 gang om måneden , og vil være til forfald den næstkommende måned. Se dato for opgørelse af faktura her.
Ja, det kan du. Du kan enten ringe til re:member kundeservice på 33 42 37 20 eller logge ind i Netbanken, hvor du kan fremsende en forespørgsel om, at få ændret din betalingsrate.
Når du ændrer raten, vil det træde i kraft hurtigst muligt - vi gør dog opmærksom på, at fakturaen udskrives 3 uger før forfaldsdato, så din ændring vil først slå igennem til den næstkommende faktura.
Fra og med 7.april 2019 indførte vi automatisk tilbagebetaling af tilgodehavende beløb, som vores kunder har stående på sin kreditkortkonto. Beløbet bliver tilbagebetalt til din NemKonto. Dette gælder for beløb, hvor den positive saldo er over 1.000 DKK.
Målet er at gøre vores kunders hverdag lettere ved at tilbyde smarte og fleksible betalings- og finansieringsløsninger på en ansvarlig måde.
EnterCard er et kreditkortselskab og ikke en bank. Vi har derfor ikke mulighed for at have indestående på vores kunders kreditkortkonti. Vi anbefaler vores kunder at søge om en forhøjelse af kreditgrænsen, hvis der skal gøres større køb.
Tag gerne kontakt til os, hvis du har spørgsmål.
Vi ønsker at sikre, at alle vores kunder kan afdrage på sin gæld på en god måde. Hvis man får problemer med at betale på grund af uforudsete omstændigheder, bør man kontakte vores kundeservice hurtigst muligt. Det bliver dyrere at misligholde sin gæld, jo længere man venter med at finde en løsning.
re:member lægger vægt på at være en ansvarlig långiver, bl.a. skal alle kunder kreditvurderes inden vi imødekommer en ansøgning om kreditkort eller lån. Alligevel kan der opstå uforudsete situationer, som gør, at fakturaerne ikke kan betales til tiden.
Undgå betalingsanmærkninger
Kunder, der ikke betaler sin gæld i tide, vil blive varslet om inkasso. Hvis gælden stadig ikke betales, bliver sagen sendt videre til et inkassobureau. Hvis man ikke betaler gæld, som er sendt til inkasso, kan man risikere at få en betalingsanmærkning. En betalingsanmærkning kan gøre det vanskeligt at få nye lån, kreditter eller abonnementer. Det er alligevel vigtigt at understrege, at selvom en faktura er sendt til inkasso, har man stadig tid til at betale gælden, inden man får en betalingsanmærkning
Inkasso er ganske enkelt opfølgning af ubetalte regninger. Betaler du ikke din regning, vil du efter 14 dage modtage enten en betalingspåmindelse eller et inkassovarsel fra kreditor. De fleste sender først en formel påmindelse om, at du skylder penge og derefter et inkassovarsel, men dette er ikke et krav. I begge tilfælde vil du have minimum to uger til at tilbagebetale, det du skylder.
Hvad gør du, hvis du har modtaget et inkassovarsel?
Det allerbedste er at betale det skyldige beløb på betalingspåmindelsen eller inkassovarslet med det samme, så du får stoppet en uheldig udvikling. Så undgår du også at skulle betale ekstra i form af morarenter og opkrævningsgebyrer fra kreditor og et eventuelt inkassobureau.
Hvis det forholder sig således, at du ikke kan betale, så kommer du længst med at være ærlig – så kontakt kreditor, så I sammen kan finde en løsning. I mange tilfælde vil du nemlig kunne få udsat betalingen i en periode, eller få hjælp til at lægge en betalingsplan.
Her kan du se planlagte datoer for, hvornår din konto gøres op. Opgørelsesdatoen afhænger af, om du har betalingsdato den 1. eller 10. i måneden.
Vær opmærksom på, at der kan ske ændringer ved systemopdateringer etc.
Opgørelsesdatoer for 2024
Forfaldsdato d. 1 i måneden
Forfaldsdato | Opgørelsesdato |
01-02-2024 | 10-01-2024 |
01-03-2024 | 08-02-2024 |
01-04-2024 | 08-03-2024 |
01-05-2024 | 09-04-2024 |
01-06-2024 | 08-05-2024 |
01-07-2024 | 07-06-2024 |
01-08-2024 | 10-07-2024 |
01-09-2024 | 09-08-2024 |
01-10-2024 | 09-09-2024 |
01-11-2024 | 10-10-2024 |
01-12-2024 | 08-11-2024 |
01-01-2025 | 10-12-2024 |
Forfaldsdato d. 10 i måneden
Forfaldsdato | Opgørelsesdato |
10-02-2024 | 19-01-2024 |
10-03-2024 | 16-02-2024 |
10-04-2024 | 18-03-2024 |
10-05-2024 | 18-04-2024 |
10-06-2024 | 17-05-2024 |
10-07-2024 | 18-06-2024 |
10-08-2024 | 19-07-2024 |
10-09-2024 | 19-08-2024 |
10-10-2024 | 18-09-2024 |
10-11-2024 | 18-10-2024 |
10-12-2024 | 18-11-2024 |
10-01-2025 | 16-12-2024 |
re:member er et registreret brand af Entercard Group AB, Sverige.
Entercard Danmark
Postboks 89
2770 Kastrup
Entercard Danmark filial af Entercard Group AB, Sverige (CVR-nr 38722557)